lørdag 12. mai 2012

Kjole, skjørt og lue. Hipp hipp!

Da har jeg endelig fått fullført noen små prosjekter her. Digg! Og jeg er sånn på pluss sida av fornøyd. Ser jo at jeg har mye å lære, og mye som sikkert kunne vært gjort på bedre og lettere måter. Men som den syglade amatøren jeg er, ja, da er jeg ganske fornøyd når det jeg lager kan brukes :)


Så her er da kjolen jeg har sydd. En oppskrift fra onion. Kjolen er sydd i interlock og velour, og stoffene er så fine sammen. Den er str. 98. Nå er jenta mi 3 år, og kjolen er nesten for stor for henne, selv om hun bruker 98 til vanlig. Men det er vel vidda som er stor, ellers er den fin. Har  muligens en plan om å feste bånd i sidene, slik at jeg kan knytte den sammen bak. Må se litt når hun får prøvd den. Lea er i alle fall stor fornøyd! Og jeg syns den er søt. Det skal være trykk knapper bak, og de er på vei til meg med posten, så derfor er ikke kjolen i bruk enda. Men når de kommer, da blir kjolen sikkert sittende mye på snuppa mi.




Så har jeg laga snurreskjørt. Oppskriften til denne fant jeg inne på sykroken og på en blogg. Husker ikke navn... Men i alle fall tenkte jeg, så enkelt, så fint. Og sannelig var det enkelt og fint. Det eneste jeg ikke liker er å sy på kantbånd, og i alle fall på dette skjørtet, hvor det svinger hele veien rundt. Men jeg syns det ble supersøtt, og jeg tror Lea vil nyte dette fine skjørtet i sommer. Det blir flere av denne typen. Men jeg syns størrelsen ble helt feil, altfor langt, så neste gang blir det mindre! Ribb i livet, og bomullstoff, med små søte hjerter på. Det første bilde viser riktig farge.

Så har jeg sydd en ny lue. Denne gangen i jersey, ordentlig elastisk. Og denne ble jeg fornøyd med. Sitter som et skudd på snuppelura mi. Kjempe stilig stoff også, syns jeg! Fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar