fredag 25. januar 2013

To gode tips :)

Manuela Hardy, som har bloggen Mrs Hardy, skrev et innlegg med "melkekartong" tips. De syns jeg var så stilige. Hun la ut 3 maler, og jeg printa ut den ene. Så da var det to små prinsesser som fikk lørdagsgodte sitt i disse fine boksene!


 "Ei som nesten ikke klarer å vente"


Har vært inne på selve malen, som finnes på mygrafico.com, hvis jeg ikke husker feil. Jeg har prøvd å lage litt stilige prints sjøl, men det var ikke lett! Får se om jeg får det til en gang. Har planer om å bruke disse i bursdagen til Lea.

Mannen min kom med neste tips. Han må jo ha hørt om det et sted altså, men jeg er glad han sa det til meg. Islykt, det burde du lage, Stine! OK! Som sagt, så gjort. Du trenger bare vann, en melkekartong eller noe annet du vil bruke som form, en plastikk kopp med stein i, og eventuelt noe bånd eller konditorfarge. Så fyller du beholderen med så mye vann du vil ha og putter plastkoppen med stein (for å få vekt) i beholderen. På denne har jeg tatt et bånd oppi, for effekt, på den jeg og snuppa lagde i går har vi brukt blå konditorfarge. Sett dette ut og la det fryse. Når det er fryst er det bare å ta ut koppen, ta av melkekartongen, sett et telys i og pynt utsiden! 



 "Her ser jeg rett ned i herligheten"

Kjempe fint å lage med barna! Kos dere :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar