mandag 4. februar 2013

Litt ull til noen gull!

Da er Lea sin ulljakke ferdig. Lik som Jesper, men i lillatoner, og den brune kanten har glitter i seg. Nydelig skal det vær! Her poserer hun med falske smil og ekte smil, og tøysefjes. Ho elsker jakka, og vil helst ha den på seg hele tiden. Det syns jo jeg er veldig morro. Nå sitter jeg egentlig og lurer på om jeg kan lage den til meg selv også, den er jo så fin! Kanskje..? Oppskriften går bare opp til størrelse 10 år, og jeg er ikke super dyktig på å strikke på måfå. Men har en venninne som får til det meste når det kommer til strikking, så kanskje hun kan hjelpe meg med det. Uansett, denne er størrelse 6 år, og Lea blir 4 i april. Den er stor, men kan fint brukes, og nå kan den brukes lenge! Oppskriften finnes i Sandnes garn sitt MIX hefte. Enkel og grei, selv om jeg syns det ble mange tråder å feste på armene.





 "Søte tullemor"

På fredag var jeg i bursdagen til en venninne. Jeg måtte fiske litt i forhold til hvilke farger hun liker best, for jeg hadde allerede klart for meg at disse uglepulsvarmerene skulle bli strikket. Det ble en dus grønnaktig farge, og jeg tror de falt i smak. Oppskriften til disse fant jeg gjennom denne bloggen. Hun har strikket noen fantastisk fine, så da ble jeg fort inspirert. I tillegg viser hun til en dansk gratis side med oppskriften. 


Jeg har selvfølgelig klart å gjøre flere feil, det vil si, glemt å se på oppskriften.. Men de ble fine, varme og en ypperlig gave. Blir nok flere av disse! Jeg vil ha selv også:) 

Thats it!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar