mandag 25. mars 2013

Lite oppdatering = lite lagd...

Dagene flyr, virkelig! Min kjære mann har snart vært hjemme i 4 uker, og imorra reiser han på jobb igjen. Heldigvis har vi avsluttet denne friperioden med en DEILIG, SOLFYLT helj på fjellet. Snø, sol, ski, bål, kvikklunsj, pølser, aking, appelsin, you name it! For en deilig helj! Lea har virkelig fått øvd seg på ski, og hun er så flink! Kjempe morro :) Jesper har kost seg i pulk, og når snøen var kram nok til å krabbe i, da storkoste han seg i den, og! Sola skinner heldigvis ikke bare på hytta, så i dag blir det dyreparken.

Så over til det denne bloggen handler om, "Stine lager ting hun ikke kan". Det er ikke super mye tid som blir brukt på syrommet for tiden. Jeg strikker mer enn jeg syr, men det er fint det og av og til. Noe har jeg lagd, da. Først ut, et rundskjerf. Dette er en gave til min kusine, som hun egentlig skulle fått for 1 ÅR SIDEN. Men pga mye kløning la jeg det bort og orket ikke ta det frem. Nå er det derimot ferdig! Hurra, og hun har fått det. Tror det falt i smak. Jeg begynte på det uten noen spesiell "oppskrift", men pga den kløneperioden (hmfrrrrr) måtte jeg ha litt hjelp. Og det fikk jeg av DENNE bloggen. Enkelt, så skjønner ikke helt hva jeg rota meg inn i. Fant i alle fall ut hvordan jeg skulle sy det sammen tilslutt. Så takk, Tina!




 Lillegutt kunne vel alltid trenge en vest? Ja, er svaret. Så da måtte jeg sy en vest. Oppskriften er fra sandnes garn, og den er strikket i alpakka. Deilig, mye, stretchy! Eneste jeg ikke liker er halsen. Syns den ble litt høy på et vis. Men den er god og varm, og kan brukes en god stund. Str. 2 år, så får vi se hvor lenge den varer :)
 Han har også fått seg en bukse. Mønsteret her er fra onion, og det er str. 92. Syns det er rart, for Jesper er 1 år, og denne passer akkurat. Neste kommer jeg til å lage litt lengre i ryggen. Men jeg liker denne buksa, fin form og praktisk. Har brukt brun babycord, og pynta med noen biler på siden.

 "Mamma, jeg vil være med..."


 Turkise trykk knapper, og turkis tråd. Passet fint med bilene :) 



 Buksa bak, litt krøllete.. Den har vært i bruk flere ganger allerede, og jeg har ikke fått somla meg til noe bilde.

Og her er supersnuppa på ski! For en god helj!!
GOD PÅSKE til dere alle sammen. Håper dere nyter livet akkurat der dere er, om det er på fjellet eller i byen. Hjemme eller på besøk. Sol eller ikke så mye sol. Jeg er takknemlig for påska. Den har gjort meg fri!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar