søndag 7. april 2013

Luer in the making

Jeg holder på med litt av hvert på syrommet for tida. Prøver å få laga litt mønster på bukser og luer, i forskjellige størrelser. Fant et mønster på ohelene.net/blog, baggy luer. Så nå prøver jeg å finne ut av hvordan disse luene er i størrelsene, da det ikke står noe om det, og om det er noen jeg kan like :) 

Har laga to her, en liten og en litt større. Begge luene passer mine to gull godt. Den første passer fint til min jente som er 4 år (om 2 uker), men jeg syns kanskje den er litt lang, evnt. baggy! Litt stilig, men kanskje jeg vil lage min egen variant uten så mye baggyness :) 
Klarer ikke å få snudd disse bildene, så kjedelig å de på skeiva her!
Enkle luer i jersey, skikkelig deilige. Begge stoffa er fra stoff og stil. Det løvestoffet er så stilig syns jeg. Gutten min på 1 år passet denne lua fint, men den kunne sikkert passet en 6 mnd liten, og. Syns det er vanskelig å finne riktige størrelser, men de kan sikkert brukes lenge. 
Så var det dette med lys og bilder og slikt. Må få til noe redigeringsprogram...

Her ser dere forskjellen på luene. Mamman min prøvde Lea sin, altså den gule, og hun passet den fint. Men mamma er ikke "kjokk i haue" :) Det er en viss forskjellig i stoffet og, den gule er løsere og mer stretchy!

Fornøyd så langt. Skal prøve ut flere størrelser i samme mønster, så får vi se om jeg lager noen egne også. Har et liggende, som jeg lagde for sikkert 1 år siden, så jeg kan videreutvikle det litt ;)

På tirsdag skal jeg ha sykveld her! Jippi! To flotte, drevne damer som kommer. Hun ene er veldig flink, sjekk gjerne ut eplabutikken hennes, epla.no/gonefishing, der er det mye fint. God natt, og god uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar