torsdag 15. september 2011

En knytebukse og en (forferdelig) pysj

Litt sying innimellom når formen er ok, og tilslutt blir det ferdige ting. Nå har jeg prøvd meg på en egen versjon av Jubels knytebukse, fra boka Made by me. Måtte lage den større, og jeg er ikke så flink til å holde meg til en oppskrift, så det blir litt egen vri. Er forsåvidt fornøyd, men syns den ble litt vid under armene, så jeg vil endre mønsteret til neste gang. Men snuppa syns den var fin og myk. Den er laga i isoli fra stoff&stil, men brun ribb også fra stoff&stil. Må si jeg syns det var veldig vanskelig å få ribben fin. Men har funnet ut at jeg vil kjøpe en tvillingnål, så får vi se om det hjelper litt. 
 Uansett en deilig bukse nå i høst og vinter. Og isoli-stoffet var mye lettere å jobbe med enn velour, syns jeg.
 Og jeg har laga en pysj. Trodde det ville bli litt stilig med dette mønsteret på en pysj, men det blir jo bare altfor mye!! Men den vil jo fungere uansett og det er det viktigste. Tok bare å laga et mønster etter en pysj, så jeg tror den blir grei nok. Ganske vanskelig å sy i stoffer som er veldig stretchy! Og nok en gang vanskelig med den ribben i toppen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar